Aktualności

Rozmowy o bezpieczeństwie – spotkanie z seniorami

Data publikacji 30.04.2025

Bezpieczeństwo seniorów w wirtualnym świecie i życiu codziennym – o tym rozmawialiśmy podczas wczorajszej debaty skierowanej do seniorów. W trosce o bezpieczeństwo seniorów w spotkaniu wzięli udział również Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta oraz kierownik inspektoratu ZUS w Strzelcach Opolskich. Pamiętajmy, że oszuści cały czas są aktywni, modyfikują swoje metody i wykorzystują dobre serca seniorów.

Wczoraj, w Powiatowym Centrum Kultury w Strzelcach Opolskich odbyła się debata społeczna pn. „Bezpieczny Senior”. Spotkanie poprowadzili strzeleccy policjanci, jak i zaproszeni prelegenci. W debacie wzięli udział również Komendant Powiatowy Policji w Strzelcach Opolskich podinsp. Rafał Lejczak oraz I Zastępca  Komendanta Powiatowego Policji w Strzelcach Opolskich nadkom. Jacek Zalejski.

Spotkanie rozpoczęły mł.asp. Joanna Opas i mł. asp. Justyna Woźniak, które wskazywały na jakie zagrożenia mogą natknąć się w wirtualnym świecie i jak uchronić się przez nieuczciwymi metodami oszustów. Natomiast Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta pani Małgorzata Płaszczyk-Waligórska przekazała wiedzę i sposoby w rozwiązywaniu problemów ze sprzedawcami, usługodawcami, bankami czy innymi firmami. Kolejnym z zaproszonych prelegentów był Kierownik Inspektoratu ZUS w Strzelcach Opolskich pan Łukasz Korzanowski, który wskazał jak oszuści podszywają się pod pracowników ZUS-u oraz wyjaśnił warunki uzyskania wdowiej renty oraz jakie są zasady wypłaty tego świadczenia.

Dodatkowo podczas spotkania policjanci przypomnieli o policyjnych aplikacjach, takich jak Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa czy Moja Komenda, które są przydatne we wspólnym interesie społecznym jakim jest bezpieczeństwo.

Przypominamy jak nie stać się ofiarą oszustwa:

  • należy zachować zdrowy rozsądek i ostrożność – jeśli dzwoni do nas osoba, która podaje się za członka rodziny i prosi o pieniądze nie należy podejmować żadnych pochopnych decyzji;
  • jeśli chodzi o członka rodziny, zadzwoń do niego i dowiedz się, czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy. Opowiedz osobie bliskiej o zaistniałym zdarzeniu;
  • nigdy nie udzielaj przez telefon informacji, jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu czy na koncie bankowym;
  • nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł;
  • nie ulegaj presji jaką wywiera telefoniczny rozmówca;
  • poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

Pamiętaj!

  • Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem.
  • Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych działaniach, „akcjach policyjnych”.
  • Jeżeli odebrałeś taki telefon bądź pewien, że dzwoni oszust.

 

  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
  • Zdjęcie przedstawia spotkanie z seniorami.
Powrót na górę strony