Informacja dla interesantów z powiatu strzeleckiego
W związku z zagrożeniem zakażenia koronawirusem, w trosce o zdrowie petentów, pracowników i funkcjonariuszy KPP w Strzelcach Opolskich wprowadzono ograniczenia kontaktów osobistych.
Dbając o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, zalecamy ograniczenie osobistych wizyt w jednostkach Policji, związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu. Do Państwa dyspozycji pozostają numery telefonów jednostek Policji dostępne na stronach internetowych, aplikacji "Moja Komenda" oraz w przypadku zgłoszeń alarmowych numery 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie lub e-mailem (nie dotyczy sytuacji nagłych).
Policja uruchomiła portal Policja e-usługi, który dzięki Centralnej Książce Telefonicznej ułatwia komunikację z jednostkami Policji w całym kraju. Dodatkowo dla osób głuchych i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) lub system językowo-migowy (SJM), istnieje możliwość połączenia z dowolnego miejsca z wykorzystaniem komputera lub telefonu z funkcją wideo z dostępem do internetu z jednostką Policji z bezpośrednim dołączeniem tłumacza języka migowego. Usługa dostępna jest w dni robocze w godz. 8:00 – 20:00.
Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, otrzymają Państwo instrukcje, co do dalszego postępowania. Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną
związaną z potencjalnym niebezpieczeństwem
zakażenia koronawirusem informujemy,
wszelkie informacje dostępne są na stronie GIS
https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/
Osoby, które chcą dokonać zwrotu elektronicznie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego pojazdu przesyłają drogą elektroniczną na adres email wrd.st@op.policja.gov.pl zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu wraz z pokwitowaniem na zatrzymany dowód rejestracyjny.
Osoby, które zwracają się o wydanie notatki informacyjnej o zdarzeniu drogowym przesyłają drogą elektroniczną na adres email wrd.st@op.policja.gov.pl lub w punkcie recepcyjnym Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Opolskich (budynek główny) składają wniosek o wydanie zaświadczenia dołączając potwierdzenie wpłaty w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta w Strzelcach Opolskich (nr 98 8907 1089 2002 0090 6878 0001) z tytułu opłaty skarbowej. Wniosek dostępny w punkcie recepcyjnym oraz na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Opolskich www.strzelce-opolskie.policja.gov.pl.
W innych sprawach prosimy o kontakt pod numerem telefonu: (77) 462 19 44 – Kierownik Wydziału Ruchu Drogowego, (77) 462 19 43 – Sekretariat Wydziału Ruchu Drogowego, bądź drogą elektroniczną: wrd.st@op.policja.gov.pl. Ponadto informację o zagrożeniach występujących w okolicy można przekazać za pomocą Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa dokonując zgłoszenia za pośrednictwem interaktywnej strony internetowej www.policja.pl.