Aktualności

Strzeleccy policjanci ostrzegają przed oszustami

Data publikacji 18.10.2022

Z 62-letnią mieszkanką powiatu strzeleckiego telefonicznie skontaktowała się osoba, podająca się za pracownika banku. Podczas rozmowy kobieta usłyszała o rzekomych nieautoryzowanych transakcjach, jakie miały miejsce na jej koncie i konieczności zabezpieczenia posiadanych środków pieniężnych. 62-latka wykonywała przekazywane instrukcje, podając m.in. numery kart bankowych. W ten sposób mieszkanka naszego powiatu straciła łącznie 17.500 zł. Apelujemy o zachowanie czujności podczas rozmów telefonicznych oraz wykonywaniu jakichkolwiek transkacji internetowych.

W poniedziałek, 17 października, z mieszkanką powiatu strzeleckiego telefonicznie skontaktowała się osoba, podająca się za pracownika banku. Podczas rozmowy 62-letniej kobiecie przekazano informacje o rzekomych nieautoryzowanych transakcjach jakie miały miejsce na jej koncie bankowym i konieczności zabezpieczenia posiadanych środków pieniężnych. Kobieta wykonywała przekazywane instrukcje, podając m.in. numery kart bankowych. W ten sposób mieszkanka naszego powiatu straciła łącznie 17.500 zł

Po raz kolejny przypominamy o tym, aby zachować czujność podczas rozmów telefonicznych oraz wykonywaniu jakichkolwiek transkacji internetowych. By zwiększyć świadomość mieszkańców naszego powiatu strzelecka komenda podjęła współpracę ze strzeleckim oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ramach akcji pn. „Bezpiecznie, zdrowo,bezgotówkowo” policjanci i pracownicy ZUS, podczas konsultacji, uświadamiają seniorów na tematy dotyczące bezpiecznych transakcji w sieci. Policjanci omawiają również metody działania oszustów „na pracownika banku”, „na policjanta” oraz „na wnuczka”.

Po raz kolejny przypominamy, jak nie stać się ofiarą oszustwa:

  • pod żadnym pozorem nie przekazuj jakiejkolwiek osobie loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej - są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania, a prawdziwy przedstawiciel banku czy policjant  nigdy o to nie zapyta;
  • gdy podczas rozmowy jesteś proszony o wykonanie pilnej transakcji ze swojego rachunku bankowego, przekazania danych służących do logowania na konto bądź wpłaty gotówki nieznanej nam osobiście osobie, z uwagi na nagła sytuacje kryzysową, wiedz, że Twoim rozmówcą jest oszust, który próbuje wyłudzic od Ciebie pieniądze;
  • nigdy nie udzielaj przez telefon informacji, jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu czy na koncie bankowym;
  • nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł;
  • nie ulegaj presji jaką wywiera telefoniczny rozmówca;
  • poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
  • Zdjęcie przedstawia policjantów rozmawiających z seniorami na temat bezpieczeństwa. W tle budynek ZUS-u.
  • Zdjęcie przedstawia policjantów prowadzących konsultacje w strzeleckim oddziale ZUS-u nt. bezpiecznych transkacji internetowych
  • Zdjęcie przedstawia policjantów rozmawiających z seniorami na temat bezpieczeństwa. W tle budynek ZUS-u.
  • Zdjęcie przedstawia policjantkę rozmawiającą z seniorami na temat bezpieczeństwa. W tle budynek ZUS-u.
  • Zdjęcie przedstawia policjantkę rozmawiającą na temat bezpieczeństwa. W tle budynek ZUS-u.
  • Zdjęcie przedstawia plakat nt. akcji "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo".
Powrót na górę strony