Strzeleccy policjanci ostrzegają przed oszustami
Z 62-letnią mieszkanką powiatu strzeleckiego telefonicznie skontaktowała się osoba, podająca się za pracownika banku. Podczas rozmowy kobieta usłyszała o rzekomych nieautoryzowanych transakcjach, jakie miały miejsce na jej koncie i konieczności zabezpieczenia posiadanych środków pieniężnych. 62-latka wykonywała przekazywane instrukcje, podając m.in. numery kart bankowych. W ten sposób mieszkanka naszego powiatu straciła łącznie 17.500 zł. Apelujemy o zachowanie czujności podczas rozmów telefonicznych oraz wykonywaniu jakichkolwiek transkacji internetowych.
W poniedziałek, 17 października, z mieszkanką powiatu strzeleckiego telefonicznie skontaktowała się osoba, podająca się za pracownika banku. Podczas rozmowy 62-letniej kobiecie przekazano informacje o rzekomych nieautoryzowanych transakcjach jakie miały miejsce na jej koncie bankowym i konieczności zabezpieczenia posiadanych środków pieniężnych. Kobieta wykonywała przekazywane instrukcje, podając m.in. numery kart bankowych. W ten sposób mieszkanka naszego powiatu straciła łącznie 17.500 zł
Po raz kolejny przypominamy o tym, aby zachować czujność podczas rozmów telefonicznych oraz wykonywaniu jakichkolwiek transkacji internetowych. By zwiększyć świadomość mieszkańców naszego powiatu strzelecka komenda podjęła współpracę ze strzeleckim oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ramach akcji pn. „Bezpiecznie, zdrowo,bezgotówkowo” policjanci i pracownicy ZUS, podczas konsultacji, uświadamiają seniorów na tematy dotyczące bezpiecznych transakcji w sieci. Policjanci omawiają również metody działania oszustów „na pracownika banku”, „na policjanta” oraz „na wnuczka”.
Po raz kolejny przypominamy, jak nie stać się ofiarą oszustwa:
- pod żadnym pozorem nie przekazuj jakiejkolwiek osobie loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej - są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania, a prawdziwy przedstawiciel banku czy policjant nigdy o to nie zapyta;
- gdy podczas rozmowy jesteś proszony o wykonanie pilnej transakcji ze swojego rachunku bankowego, przekazania danych służących do logowania na konto bądź wpłaty gotówki nieznanej nam osobiście osobie, z uwagi na nagła sytuacje kryzysową, wiedz, że Twoim rozmówcą jest oszust, który próbuje wyłudzic od Ciebie pieniądze;
- nigdy nie udzielaj przez telefon informacji, jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu czy na koncie bankowym;
- nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł;
- nie ulegaj presji jaką wywiera telefoniczny rozmówca;
- poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112.