Aktualności

Sprzedając odzież straciła 2 tysiące złotych

Data publikacji 17.11.2022

Mieszkanka Zawadzkiego postanowiła sprzedać ubrania na popularnym portalu ogłoszeniowym. Szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem odzieży. 54-latka kliknęła w przesłany link i została przekierowana na stronę łudząco przypominającą jej bankowość internetową. Tam podała najważniejsze dane do logowania. W ten sposób kobieta padła ofiarą oszustwa i straciła blisko 2.000 zł. Apelujemy o zachowanie czujności podczas jakichkolwiek transakcji Internetowych, zwłaszcza przed zbliżającym się okresem przedświątecznym.

Mieszkanka Zawadzkiego postanowiła sprzedać ubrania na popularnym portalu ogłoszeniowym. Szybko skontaktowała się z nią osoba, rzekomo zainteresowana kupnem odzieży. Następnie kobieta otrzymała wiadomość z instrukcją dalszego postepowania.Kobiecie został przesłany również link, w który kliknęła. 54-latka została przekierowana na stronę łudząco przypominającą witrynę jej bankowości internetowej. Tam podała najważniejsze dane do logowania oraz kod do zmiany urządzenia obsługującego jej rachunek bankowy.

Po chwili z konta kobiety zaczęły znikać pieniądze. W wyniku oszustwa kobieta straciła łącznie 2.000 zł.

Przed nami Święta Bożego Narodzenia, który dla wielu z nas kojarzy się z obdarowywaniem bliskich prezentami, a tym samym częstszymi zakupami w sieci. Pamiętajmy, że okres przedświąteczny to wzmożony czas aktywności przestępców zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Dlatego też robiąc zakupy przez internet zachowajmy ostrożność. Poniżej kilka zasad, o których warto pamiętać :

- nie klikajmy w nieznane linki, zwłaszcza przesyłane w wiadomościach tekstowych od obcych osób;

- nie instalujmy nieznanych aplikacji na telefonie;

- podczas zakupów internetowych sprawdzajmy opinie o sprzedającym/kupującym;

- nie zakładajmy kont na stronach internetowych wskazanych przez potencjalnych kupujących, gdzie rzekomo można zrealizować płatność;

- jeśli kupujemy drogi sprzęt wybierzmy opcję płatności „za pobraniem”;

- dokładnie weryfikujmy, czy strona, do której zamierzamy się zalogować należy do prawdziwej witryny bankowości internetowej;

- nie udostępniajmy danych, zwłaszcza informacji dotyczących płatności kartą bankomatową, nie podawajmy haseł, pinów, ani kodów dostępu;

- jeśli nie jesteśmy czegoś pewni lub coś budzi nasze wątpliwości zrezygnujmy z wykonania transakcji.

Powrót na górę strony